Туризъм
+8
Boabab
Лаик
Homan
(pheras)
Sonia
Надя
Таки
Логик
12 posters
Страница 2 от 2
Страница 2 от 2 • 1, 2
С песен живота е лесен!
И аз съм хубав! Благодаря ти, Надя, особено за музичката. Такава наистина нямах! Представих се как кършиш снага и щракаш с пръсти, докато я слушаш. Обзет от среднощно вълнение, ти изпращам не по-малко затрогващата песен на същата изпълнителка за Търновската царица: http://www.zazz.bg/play:312c6a9f .Надя написа:Логик, поздравления за хубавите снимки!
Предстоящи събития
Днес заминавам за няколко дена в Родопите. Предстои ми спускане по Каньона на водопадите. В законния срок ще представя обобщен доклад за предишното пътуване и за новото. Моля да преживеете без душевни сътресения отсъствието ми от глобалната мрежа до понеделник.
Две недели на Витоша
Миналата неделя бяхме на Витоша само двамата. Качихме се пеша от Симеоново до Бай Кръстьо. От едни скали в района направих две снимки за сравнение в две противоположни посоки. Първият поглед бе към София:
А ето изглед към Витоша:
Вчера пък оставихме София в слънце, вече тримата. Качихме се догоре със седалковия лифт. На Алеко ни чакаше обилен снеговалеж, мъгла и силен вятър. Тази неочаквана комбинация ме отказа от дълги маршрути и поехме право надолу към Бистрица. Пътеката минава през резервата Бистришко бранище покрай очарователната Янчовска река. Времето изглеждаше така:
Реалностите трябва да се приемат с реализъм! Както казва големият, "така е в живота":
Наоколо е букова гора, достойна за постановка на операта "Иван Сусанин":
Някои от буките са внушителни:
И в двете екскурзии нямаше нищо екстремно, но това не ги направи по-малко красиви. За екстремните екскурзии в Родопите - по-нататък.
А ето изглед към Витоша:
Вчера пък оставихме София в слънце, вече тримата. Качихме се догоре със седалковия лифт. На Алеко ни чакаше обилен снеговалеж, мъгла и силен вятър. Тази неочаквана комбинация ме отказа от дълги маршрути и поехме право надолу към Бистрица. Пътеката минава през резервата Бистришко бранище покрай очарователната Янчовска река. Времето изглеждаше така:
Реалностите трябва да се приемат с реализъм! Както казва големият, "така е в живота":
Наоколо е букова гора, достойна за постановка на операта "Иван Сусанин":
Някои от буките са внушителни:
И в двете екскурзии нямаше нищо екстремно, но това не ги направи по-малко красиви. За екстремните екскурзии в Родопите - по-нататък.
Два пъти на смолянските водопади
Ще ви представя две пътешествия по един и същ маршрут. По-подробен отчет има в планинарския форум: http://planina.e-psylon.net/viewtopic.php?t=759&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= . Затова тук - накратко.
Първата екскурзия беше на 23 септември, а втората - на 24 октомври. Втория път целта беше да уловим есенния колорит. Успях само донякъде заради мрачното време и лошия апарат, но все пак ще ви покажа някои снимки. И двата пъти тръгнахме от Пампорово по посока на хижа "Перелик". Това са десетина километра. По едно време се хваща отклонение право надолу, към Смолян. Това е екопътека, която минава през резервата "Сосковчето". Пътеката действително е великолепно замислена, чудесно маркирана, като пейките и мостчетата са най-дребните удобства по нея. Далеч по-важни са стълбите, които отвеждат до наблюдателни площадки високо в скалите. Без тези стъпала най-красивите панорами биха били недостъпни, освен ако човек не е алпинист. Редуват се внушителни скали, кристалночисти вирове и водопади, вековни буки и плътен килим от боровинки (в сезона им). Самата пътека е десетина километра дълга, но след излизането от планината има още 5-6 километра до Смолян. Във времетраене - от 8:30 в Пампорово до 20:30 в Смолян. 12 часа ходене - едното нищо за такива като нас! Накрая от Смолян до Пампорово - с такси (да не си помислите, че сме се връщали пеша , макар че ако се наложи...).
На някои места пътеката е бая стръмна, но не това е най-трудното. Препятствията, които най-много ни бавеха, бяха нападалите дървета. Понеже е резерват, никой не ги беше разрязал, та да се минава (чак пък толкоз!). Затова децата лазеха отдолу, а аз се катерех отгоре:
За по-интересно някои препятствия се преодоляват и като мечетата от картината на Шишкин, дори с цената на падане от горе:
Многократно се пресичат няколко реки по мостове, направени от яки дънери (и връз този мост е паднало дърво):
А под мостовете - вирове досущ каменни корита (затова им викат "казаните"):
На едно място се намират някакви странни каменни блокове, редени сякаш от майсторите на Стоунхендж:
Ето колорита, който беше целта ни:
На всяка от скалните площадки се изкачваше и този наш спътник:
Знаменито куче! Съдейки по черната козина и бялата подкова, майка му е била заплодена от тибетски мечок. Първия път това куче се лепна за нас, когато минахме покрай пречиствателната станция в най-високата част на маршрута. Оттам до Смолян са като нищо 20 километра. Кучето обаче тичаше с нас и аз не успях да го накарам да се върне. Чак малко преди автогарата, вече в тъмна нощ, то изчезна. Какво беше учудването ни, когато втория път то пак изскочи от пречиствателната станция, за да ни посрещне! И оттам надолу - отново до Смолян. Такъв турист! Как си намира обратния път през нощта и на толкова далечно разстояние, недоумявам!
Главната атракция е най-високият водопад, носещ името на Орфей:
Под него е прехвърлен мост, който, освен че е романтичен, е и доста страшен:
По този мост се стига до следващия пад, който всъщност е 30-метрова водна пързалка:
Още по-надолу отново има красиви скали с чудесни изгледи. В дъното се вижда Смолян:
За съжаление на това място първия път ми свърши фотото, а втория път пък се стъмни по-рано (все пак в края на октомври Слънцето залязва в 18:30). Оттам до Смолян - на фенерче. Затова снимките ми и пътеписът свършват тук.
Първата екскурзия беше на 23 септември, а втората - на 24 октомври. Втория път целта беше да уловим есенния колорит. Успях само донякъде заради мрачното време и лошия апарат, но все пак ще ви покажа някои снимки. И двата пъти тръгнахме от Пампорово по посока на хижа "Перелик". Това са десетина километра. По едно време се хваща отклонение право надолу, към Смолян. Това е екопътека, която минава през резервата "Сосковчето". Пътеката действително е великолепно замислена, чудесно маркирана, като пейките и мостчетата са най-дребните удобства по нея. Далеч по-важни са стълбите, които отвеждат до наблюдателни площадки високо в скалите. Без тези стъпала най-красивите панорами биха били недостъпни, освен ако човек не е алпинист. Редуват се внушителни скали, кристалночисти вирове и водопади, вековни буки и плътен килим от боровинки (в сезона им). Самата пътека е десетина километра дълга, но след излизането от планината има още 5-6 километра до Смолян. Във времетраене - от 8:30 в Пампорово до 20:30 в Смолян. 12 часа ходене - едното нищо за такива като нас! Накрая от Смолян до Пампорово - с такси (да не си помислите, че сме се връщали пеша , макар че ако се наложи...).
На някои места пътеката е бая стръмна, но не това е най-трудното. Препятствията, които най-много ни бавеха, бяха нападалите дървета. Понеже е резерват, никой не ги беше разрязал, та да се минава (чак пък толкоз!). Затова децата лазеха отдолу, а аз се катерех отгоре:
За по-интересно някои препятствия се преодоляват и като мечетата от картината на Шишкин, дори с цената на падане от горе:
Многократно се пресичат няколко реки по мостове, направени от яки дънери (и връз този мост е паднало дърво):
А под мостовете - вирове досущ каменни корита (затова им викат "казаните"):
На едно място се намират някакви странни каменни блокове, редени сякаш от майсторите на Стоунхендж:
Ето колорита, който беше целта ни:
На всяка от скалните площадки се изкачваше и този наш спътник:
Знаменито куче! Съдейки по черната козина и бялата подкова, майка му е била заплодена от тибетски мечок. Първия път това куче се лепна за нас, когато минахме покрай пречиствателната станция в най-високата част на маршрута. Оттам до Смолян са като нищо 20 километра. Кучето обаче тичаше с нас и аз не успях да го накарам да се върне. Чак малко преди автогарата, вече в тъмна нощ, то изчезна. Какво беше учудването ни, когато втория път то пак изскочи от пречиствателната станция, за да ни посрещне! И оттам надолу - отново до Смолян. Такъв турист! Как си намира обратния път през нощта и на толкова далечно разстояние, недоумявам!
Главната атракция е най-високият водопад, носещ името на Орфей:
Под него е прехвърлен мост, който, освен че е романтичен, е и доста страшен:
По този мост се стига до следващия пад, който всъщност е 30-метрова водна пързалка:
Още по-надолу отново има красиви скали с чудесни изгледи. В дъното се вижда Смолян:
За съжаление на това място първия път ми свърши фотото, а втория път пък се стъмни по-рано (все пак в края на октомври Слънцето залязва в 18:30). Оттам до Смолян - на фенерче. Затова снимките ми и пътеписът свършват тук.
Екопътека "Невястата" край Пампорово
За да не събуждам ревност у тукашните си приятели, специално за тях публикувам резюме на пътеписа ми от планинарския форум: http://planina.e-psylon.net/viewtopic.php?t=764&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= .
Екскурзията беше в последните дни на октомври. Фотоапаратът е старият, затова снимките не са особено качествени. Освен всичко друго, отново се свършиха не навреме.
Преди да стигнем до пътеката, минаваме под внушителната скала, която е самостоятелен обект за разходки. Тук е снимана на залез:
Гората под скалата е като в приказките - с плътен килим от мъх и боровинки:
По-нататък се върви по шосето за Смолян. След всеки завой пред нас се откриват нови и нови гледки към скалния венец, наречен Соколица (някога там са гнездели соколи!), и към есенно оцветените дървета:
Самата екопътека е чудесно място за разходка! Много удобна за ходене, с пояснителни табла за растенията и животните в Родопите, с много места за почивка и дори детски кът. По една доста висока и съвсем отвесна скала е изградена т. нар. via ferrata - забити по скалата стъпала, по които алпинистите могат да се катерят. За такива като нас има обходен маршрут, който води до същите страховити висоти. От тях се гледат безкрайните простори към Момчиловци. Снимката май е позната, но тук й е мястото:
В края на екопътеката по друга отвесна скала - точно "Невястата" - също са монтирани приспособления за алпинизъм. Освен това там има и "магарешки тролей" - стоманено въже, прехвърлено над дълбока пропаст, по което мераклиите могат да се возят. Ето я "Невястата" с пропастта:
Краят на скалите е надвесен като балкон над Смолянските езера и оттам се разкрива просторна панорама във всички посоки. Ама нали свършиха снимките, та направих само една:
Екскурзията беше в последните дни на октомври. Фотоапаратът е старият, затова снимките не са особено качествени. Освен всичко друго, отново се свършиха не навреме.
Преди да стигнем до пътеката, минаваме под внушителната скала, която е самостоятелен обект за разходки. Тук е снимана на залез:
Гората под скалата е като в приказките - с плътен килим от мъх и боровинки:
По-нататък се върви по шосето за Смолян. След всеки завой пред нас се откриват нови и нови гледки към скалния венец, наречен Соколица (някога там са гнездели соколи!), и към есенно оцветените дървета:
Самата екопътека е чудесно място за разходка! Много удобна за ходене, с пояснителни табла за растенията и животните в Родопите, с много места за почивка и дори детски кът. По една доста висока и съвсем отвесна скала е изградена т. нар. via ferrata - забити по скалата стъпала, по които алпинистите могат да се катерят. За такива като нас има обходен маршрут, който води до същите страховити висоти. От тях се гледат безкрайните простори към Момчиловци. Снимката май е позната, но тук й е мястото:
В края на екопътеката по друга отвесна скала - точно "Невястата" - също са монтирани приспособления за алпинизъм. Освен това там има и "магарешки тролей" - стоманено въже, прехвърлено над дълбока пропаст, по което мераклиите могат да се возят. Ето я "Невястата" с пропастта:
Краят на скалите е надвесен като балкон над Смолянските езера и оттам се разкрива просторна панорама във всички посоки. Ама нали свършиха снимките, та направих само една:
Една мързелива неделна екскурзия
Понеже усетих, че у дома ще ме прегърне бялата смърт, си облякох зимния екип и се запътих към Витоша. По водоравната пътека, която свързва Симеоново с Драгалевци. И не сбърках, защото се оказа, че там е много по-топло. Ето какво време оставих в София (в далечината се белее връх Мургаш):
А ето какво беше на пътеката:
На едно място се намира познатото ви дърво, на което убедени комунисти бяха написали името СТАЛИН. Сега нечия грижлива ръка беше покрила надписа със скоч, вероятно за да не могат повече такива като маестро Никифоров да кощунстват и да превръщат Бащата на народите в НАФТАЛИН:
Близо до самата пътека се намират малки, но чаровни водопадчета, наречени Алекови. Сега са само висулки, но на пролет са значително по-пълноводни:
Ето го и края на екскурзията: Драгалевския манастир. В момента той се обитава от две монахини, но грамадната сграда говори, че манастирът е познавал и по-добри времена:
Църквата няма камбанария, а камбаните са изнесени на двора:
При техния вид аз запях любимата песен на нашия брат Жак, с която той обича да го събуждат:
Дин-дан-дон...
Ако човек не знае, може да не разбере, че тази овехтяла вратичка води към старата черква, която е най-голямата ценност на манастира:
Историята на манастира е твърде дълга, защото той е основан от цар Иван-Александър. В Зографския манастир се пази хрисовулът, даден на манастира през 1378 г. от сина му, цар Иван-Шишман. Солидна мнография, посветена на историята на Драгалевския манастир, е издал през 1940 г. племенникът на моята баба Михаил Ковачев. Освен историк, който е написал история на Зографския манастир, той беше преводач (например на "Евгений Онегин") и поет, като от любов към Драгалевци, където прекара живота си, беше приел псевдонима Мишо Драгалевски. В монографията има десетки снимки от старите постройки на манастира, които сега са разрушени, но най-важни са снимките на стенописите в старата църква (от втората половина на 15. век). За съжаление вече няколко десетилетия тя се реставрира по подобие на Боянската черква, което означава, че стои заключена и нищо не се работи по нея.
На тръгване снимах някои от красивите жители на фазанарията:
Поразително е енергоспестяващото поведение на петела. Обемът на оперението му е увеличен двойно, което го предпазва от външния студ и прави ненужно допълнителното отопление. Освен това си е скрил единия крак на топло, защото е достатъчно да мръзне, а и да се уморява само другият му крак.
А ето какво беше на пътеката:
На едно място се намира познатото ви дърво, на което убедени комунисти бяха написали името СТАЛИН. Сега нечия грижлива ръка беше покрила надписа със скоч, вероятно за да не могат повече такива като маестро Никифоров да кощунстват и да превръщат Бащата на народите в НАФТАЛИН:
Близо до самата пътека се намират малки, но чаровни водопадчета, наречени Алекови. Сега са само висулки, но на пролет са значително по-пълноводни:
Ето го и края на екскурзията: Драгалевския манастир. В момента той се обитава от две монахини, но грамадната сграда говори, че манастирът е познавал и по-добри времена:
Църквата няма камбанария, а камбаните са изнесени на двора:
При техния вид аз запях любимата песен на нашия брат Жак, с която той обича да го събуждат:
Дин-дан-дон...
Ако човек не знае, може да не разбере, че тази овехтяла вратичка води към старата черква, която е най-голямата ценност на манастира:
Историята на манастира е твърде дълга, защото той е основан от цар Иван-Александър. В Зографския манастир се пази хрисовулът, даден на манастира през 1378 г. от сина му, цар Иван-Шишман. Солидна мнография, посветена на историята на Драгалевския манастир, е издал през 1940 г. племенникът на моята баба Михаил Ковачев. Освен историк, който е написал история на Зографския манастир, той беше преводач (например на "Евгений Онегин") и поет, като от любов към Драгалевци, където прекара живота си, беше приел псевдонима Мишо Драгалевски. В монографията има десетки снимки от старите постройки на манастира, които сега са разрушени, но най-важни са снимките на стенописите в старата църква (от втората половина на 15. век). За съжаление вече няколко десетилетия тя се реставрира по подобие на Боянската черква, което означава, че стои заключена и нищо не се работи по нея.
На тръгване снимах някои от красивите жители на фазанарията:
Поразително е енергоспестяващото поведение на петела. Обемът на оперението му е увеличен двойно, което го предпазва от външния студ и прави ненужно допълнителното отопление. Освен това си е скрил единия крак на топло, защото е достатъчно да мръзне, а и да се уморява само другият му крак.
Публичен дом в Банкя!
В събота и неделя бях с внуците на гости на мои приятели в извънградската им резиденция. Времето бе чудесно и ние го използвахме за разходка до Дивотинския манастир. За нея ще пиша по-нататък, понеже искам да оповестя една сензационна новина: в Банкя е открит публичен дом. Ето го:
На месинговата табелка е написано на английски Publishing house! Не разбрах само защо името му е "Христо Ботев". Знаем, че великият поет се е отбивал в механата, но чак пък в публичен дом?
На месинговата табелка е написано на английски Publishing house! Не разбрах само защо името му е "Христо Ботев". Знаем, че великият поет се е отбивал в механата, но чак пък в публичен дом?
На месинговата табелка е написано на английски Publishing house!
А, знам я тази къща! Точно срещу Парламента ( Parlor House ) ..
По късна доба, уж на баня в Банкя
Ти ли няма да я знаеш? Затова ли питаше за автобуса до Банкя? Говори се, че на някаква конференция в Одеса си отварял дума: "Я представитель греческой организации по развитию межетнической терпимости. Где тут ближайший Дом терпимости?" (Кому неясно, смотри в словаре: http://ru.wiktionary.org/wiki/%D0%B4%D0%BE%D0%BC_%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BF%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8 ).Таки написа:А, знам я тази къща!
Една разходка до Комините на Витоша
Разходката беше без изсилване, понеже бяха поканени гости, несвикнали с нашите туристически норми. От Бай Кръстьо - до Комините. Там все още имаше снежна пряспа:
Пътеката прескача рекичка, от която се открива красив изглед към София:
По-нагоре край скалите - нежната дива перуника:
Комините са популярен алпинистки обект. Трасетата обаче са с различна трудност и за някои са доста къси - нагоре просто няма как:
За щастие има и обходни пътеки за нас, неалпинистите. Върху скалата - хем слънце, хем гордост от възвисяването над софийското сиво ежедневие, останало долу, в ниското:
На по-ниския комин има чудато заклещена канара:
Вече слизаме надолу. Много маймуни на клона, брей!
Разходката включва обяд в прочутата сладкарница "Романс" в Симеоново. Там има всичко - и сладко, и солено. Горещо я препоръчвам на всеки! А в София компанията се попълва с известния на всички ви състав:
И солидарно се любуваме на библейския залез - един логически, астрономически и поетически завършек на великолепния ден:
Пътеката прескача рекичка, от която се открива красив изглед към София:
По-нагоре край скалите - нежната дива перуника:
Комините са популярен алпинистки обект. Трасетата обаче са с различна трудност и за някои са доста къси - нагоре просто няма как:
За щастие има и обходни пътеки за нас, неалпинистите. Върху скалата - хем слънце, хем гордост от възвисяването над софийското сиво ежедневие, останало долу, в ниското:
На по-ниския комин има чудато заклещена канара:
Вече слизаме надолу. Много маймуни на клона, брей!
Разходката включва обяд в прочутата сладкарница "Романс" в Симеоново. Там има всичко - и сладко, и солено. Горещо я препоръчвам на всеки! А в София компанията се попълва с известния на всички ви състав:
И солидарно се любуваме на библейския залез - един логически, астрономически и поетически завършек на великолепния ден:
Re: Туризъм
Логик, страхотни фоторепортажи! Благодаря ти
jovina- Брой мнения : 1792
Registration date : 18.05.2009
Отново на Смолянските водопади
В първите дни след Новата година отидохме до Каньона на водопадите над Смолян. Този път не слизахме отгоре надолу, както предишните два пъти, а с колата стигнахме до последния възможен паркинг и оттам поехме нагоре. Това ни даде възможност най-накрая да разберем откъде минава загадъчната "втора" пътека, която се виждаше на картата, но се губеше на терена. Когато стигнахме до най-ниския водопад, до който бяхме слизали преди, се оказа, че там пътеката е толкова слабо очертана, без никаква маркировка, че човек е невъзможно да я открие, ако не знае предварително къде е. Спечелихме много от новия маршрут, защото минахме покрай няколко чудесни водопада, които от другата пътека не се виждат. Освен това, понеже е зима и реката е пълноводна, водопадите бяха внушителни с огромните маси вода, които се стоварваха върху скалите. За сравнение можете да погледнете летните снимки, на които реката прилича на скромно ручейче. Като начало ви предлагам едно видео от Орфеевия водопад, което не е правено с видео-камера, а с фотоапарата и затова не е особено качествено:
Re: Туризъм
За много години Логик. Виждам все така си останал много влюбен в природата и новата година не те е променила в това отношение.
marapepelia6ka- Брой мнения : 1352
Registration date : 15.05.2009
Re: Туризъм
Премиерът Бойко Борисов обяви в понеделник от Израел, че ще настоява за намаляване на ДДС с 0.5% още от тази година, въпреки плановете на ГЕРБ това да се случи до края на 2011 година. Той сподели своето ново намерение след срещата си с израелския си колега Бенямин Натаняху, който му дал съвет в тази насока.
Над Драгалевския манастир
В събота - на Витоша! С малкия внук и внучката. Лифтът обаче не работеше, та се наложи да променим програмата. От манастира - нагоре по реката. Заради топящите се снегове сега тя е много буйна и децата с ентусиазъм хвърляха камъни и дърве във водата или пък търсеха "острови", на които да се спасят от "световния потоп":
По-нагоре по Драгалевската река се стига до една красива местност, наречена Паша бунар. Твърди се, че там е най-студеният извор на Витоша. Освен чешмата има заслон с огнище, а отгоре се стича буен поток, който образува цяла каскада от малки водопадчета:
Като елемент от бойната и политическата подготовка този път беше включено преодоляване на водни препятствия:
Честно казано, очаквах Боян да се изсули в гьола, та упражнението да добие своята завършеност, но това не се случи. Вероятно го спаси особената зацепка на краката, с която беше обхванал дървото (обърнете внимание на левия му крак!).
Точно под манастира има една тайна стълба, която е почти неизвестна на туристите, понеже те обикновено минават по шосето. Ние обаче не пропускаме да слезем по нея. Моята привързаност към стълбата естествено се определя от възхищението ми пред каменните градежи, но тази стълба е наистина нещо изключително! Първо, тя е толкова стръмна, че трябват алпинистки умениия, за да не полети човек надолу:
Но има и второ: забележете колко елегантно нейният наклон е убит чрез хитро врязване в подпорната стена, като в долния си край стъпалата са леко издадени напред, а в горния са леко влезли навътре в склона. Възхитително, за който разбира!
След екскурзията - обяд и спане в Панчарево. Пътеписът продължава от там.
По-нагоре по Драгалевската река се стига до една красива местност, наречена Паша бунар. Твърди се, че там е най-студеният извор на Витоша. Освен чешмата има заслон с огнище, а отгоре се стича буен поток, който образува цяла каскада от малки водопадчета:
Като елемент от бойната и политическата подготовка този път беше включено преодоляване на водни препятствия:
Честно казано, очаквах Боян да се изсули в гьола, та упражнението да добие своята завършеност, но това не се случи. Вероятно го спаси особената зацепка на краката, с която беше обхванал дървото (обърнете внимание на левия му крак!).
Точно под манастира има една тайна стълба, която е почти неизвестна на туристите, понеже те обикновено минават по шосето. Ние обаче не пропускаме да слезем по нея. Моята привързаност към стълбата естествено се определя от възхищението ми пред каменните градежи, но тази стълба е наистина нещо изключително! Първо, тя е толкова стръмна, че трябват алпинистки умениия, за да не полети човек надолу:
Но има и второ: забележете колко елегантно нейният наклон е убит чрез хитро врязване в подпорната стена, като в долния си край стъпалата са леко издадени напред, а в горния са леко влезли навътре в склона. Възхитително, за който разбира!
След екскурзията - обяд и спане в Панчарево. Пътеписът продължава от там.
Страница 2 от 2 • 1, 2
Страница 2 от 2
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите