Наука и техника за младежта
+23
marapepelia6ka
gigatev
Помощ, граждани!
Кикимора
Pelican
Агата
pheras
Realistka
(siccor)
mukla
(laik)
Лаик
Homan
Надя
Логик
chocho
сноб
(Натали)
nikiforov
Робърт Боев
komarKo
Boabab
Таки
27 posters
Страница 12 от 13
Страница 12 от 13 • 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13
Re: Наука и техника за младежта
Логик написа:Благодаря, благодаря за поздравите и пожеланията! От своя страна уверявам интересуващите се, че производството на внуци продължава с неотслабваща сила! Каквото зависи от мен - правя го.
Честито! Да расте живо и здраво !
pheras- Брой мнения : 419
Registration date : 05.01.2009
Re: Наука и техника за младежта
nikiforov написа:Евала на дъщерята и зет ти !!!!!
Да са живи и мнооооого здрави !
И от мен същите пожелания Логик.
marapepelia6ka- Брой мнения : 1352
Registration date : 15.05.2009
Re: Наука и техника за младежта
Това е чудесна игра с перспективата (при белите конструкции) ! Напомня онези рисунки върху улични плоскости, които от определен (и единствен) ъгъл изглеждат като тримерна реалност. Една такава е показана по-долу.
Идея: някои пропагандисти да наемат чиляка Кокичи, та да покаже намаляващите им държавни приходи като растящи!
Идея: някои пропагандисти да наемат чиляка Кокичи, та да покаже намаляващите им държавни приходи като растящи!
Re: Наука и техника за младежта
http://www.dnevnik.bg/skorost/2010/07/28/938852_cenite_na_shevrolet_volt_v_sasht_trugvat_ot_41_000/За разлика от "Шевролет Волт", "Нисан Лийф" е чист електромобил и се задвижва от електромотор с мощност 107 к.с. и постоянен въртящ момент от 210 Нм. С един заряд на батериите, колата изминава 160 километра. В зависимост от тарифите в различните европейски страни покоряване на тази дистанция ще струва между 1.44 и 3.29 евро.
Това са удивително ниски стойности на разход. Ако приемем най-високата тарифа от 3.9 Евро, имаме 2.1 Евро на 100 км. Един бензинов двигател с подобна мощност харчи най-малко 5 литра на 100 км, тоест 6.5 Евро по средно-европейските цени на горивата. Една разлика от 3 пъти!
Едно друго важно свойство на електродвигателя е че има максимален въртящ момент при най-ниските обороти. От това ще следва едно високо начално ускорение, с каквото са характерни и електромотрисите на метрото.
Re: Наука и техника за младежта
Това с електрическите двигатели звучи добре - аз даже правих и тест-драйв в Дюселдорф на такова нещо. Проблемът го виждам другаде - да направя едни паралел - едно време, като студент - когато ГМ-те бяха в ембрионална фаза, излезна някаква статия - за това как в недалечното бъдеще хората ще можели да фотосинтезират чрез присаждане на клетки. Та обсъждаме ние разпалено, и тогава професорът се намеси - казва - абе младежи, това няма как да стане по една проста причина - какво ще стане с 5+ метровата човешка храносмилателна система...
Та и тук така - какво ще прави милиардната петроло-система, след масовото навлизане на електро-автомобила ?
Та и тук така - какво ще прави милиардната петроло-система, след масовото навлизане на електро-автомобила ?
Re: Наука и техника за младежта
chocho написа:
....
Та и тук така - какво ще прави милиардната петроло-система, след масовото навлизане на електро-автомобила ?
Ще строи БЕЦ-ове.
Re: Наука и техника за младежта
Вероятно ще бъде принудена да смъкне цените. Но аз си мисля и за проблема с нуждата от нова електроенергия, ако електромобилите навлезнат масово в употреба.Та и тук така - какво ще прави милиардната петроло-система, след масовото навлизане на електро-автомобила?
Ако приемем, че един електромобил от 80 коня се кара средно на половин мощност за 1 час всеки ден, това са 30 kWh на ден - нещо от порядъка на дневната консумация на електричество от едно доста голямо домакинство. Още от тук се вижда, че консумацията на електричество ще нарасне осезаемо.
При 2 000 000 автомобила в режима, изложен по-горе, ние имаме нужда от 60 GWh на ден или 2.5 нови централи от 1 GW всяка (като най-новите два блока на АЕЦ "Козлодуй"). Без да се броят загубите при акумулирането.
( Ох, сега някой ще каже, че наливам вода в мелницата на "ядрената мафия" .. )
Re: Наука и техника за младежта
Във връзка с горното.При 2 000 000 автомобила в режима, изложен по-горе, ние имаме нужда от 60 GWh на ден или 2.5 нови централи от 1 GW всяка (като най-новите два блока на АЕЦ "Козлодуй"). Без да се броят загубите при акумулирането.
Не всички съзнават какъв голям консуматор на енергия е автомобилът. Посочената от мен сметка за 60 GWh на ден ( за 2 000 000 автомобила ) си важи и за класическите бензинови двигатели. Преди една година аз обяснявах на едни мои гости, че с един минимален данък върху цената на бензина, всички главни пътища на Гърция биха могли да грейнат с нощно осветление. Ето и една сметка:
10 000 км пътища по 10 стълба на км (на всеки 100 м) по 1 kW от новите, високо ефективни лампи = 100 MW = 0.1 GW x 12 h night operation = 1.2 Gwh per day. Което е 2% от енергията, която изразходват 2 000 000 автомобила за един ден. Кой би възразил срещу акциз от 2%, за да му е светло нощно време навсякъде из страната?
Re: Наука и техника за младежта
chocho написа:Стига бе - на кого му е притрябвало да е светло по пътищата нощем ?
на тези, които карат
Re: Наука и техника за младежта
По повод подводната река в Черно море
Това е едно вълнуващо откритие на британските учени, което ни показва (още веднъж) колко непознати неща се крият под повърхността на морето. За него човек може да прочете на много места. Например:
http://www.telegraph.co.uk/earth/environment/7920006/Undersea-river-discovered-flowing-on-sea-bed.html
Заедно с този дънен поток на по-тежките солени води от Егейско към Черно море, съществува и един обратен, повърхностен, от Черно към Егейско. Влиянието на този поток показахме и ние, в редица публикации, в които се посочват увеличените концентрации на Cs137 в района около Дарданелите, дължащи се на пренос на черноморски води, замърсени в резултат на чернобилската авария.
Това е едно вълнуващо откритие на британските учени, което ни показва (още веднъж) колко непознати неща се крият под повърхността на морето. За него човек може да прочете на много места. Например:
http://www.telegraph.co.uk/earth/environment/7920006/Undersea-river-discovered-flowing-on-sea-bed.html
Заедно с този дънен поток на по-тежките солени води от Егейско към Черно море, съществува и един обратен, повърхностен, от Черно към Егейско. Влиянието на този поток показахме и ние, в редица публикации, в които се посочват увеличените концентрации на Cs137 в района около Дарданелите, дължащи се на пренос на черноморски води, замърсени в резултат на чернобилската авария.
Re: Наука и техника за младежта
Грижовните стопани на "Образцовите домове" си нивелират на'учно саксиите. Всяка права саксия - пирон в ковчега на Републиканската партия и на червените й вратове !
Преди 35 години за малко да катастрофираме от смях, когато видяхме на стената на един авторемонтен цех къде Елин Пелин огромен лозунг:
КАТАСТРОФАТА Е СРАМНО ДЕЛО !
Преди няколко дена един безсрамник беше застъпил двойната линия, в резултат на което настъпи огледална колизия. Моят механизъм остана невредим, след буйното завъртване, но самото огледало се откъсна от удара и отмина. Та сега карам на самоделка, докато се върна в столицата. Единствената ми Вутевска утеха е, че на Нане колата беше нов "Мерцедес" и повредата му е със сигурност доста по-скъпа от моята. Надявам се да се е строшил поне габаритът, дето имат тези модели в огледалото.. (Разбира се, не спряхме да се разправяме заради подробна дреболия).
Преди 35 години за малко да катастрофираме от смях, когато видяхме на стената на един авторемонтен цех къде Елин Пелин огромен лозунг:
КАТАСТРОФАТА Е СРАМНО ДЕЛО !
Преди няколко дена един безсрамник беше застъпил двойната линия, в резултат на което настъпи огледална колизия. Моят механизъм остана невредим, след буйното завъртване, но самото огледало се откъсна от удара и отмина. Та сега карам на самоделка, докато се върна в столицата. Единствената ми Вутевска утеха е, че на Нане колата беше нов "Мерцедес" и повредата му е със сигурност доста по-скъпа от моята. Надявам се да се е строшил поне габаритът, дето имат тези модели в огледалото.. (Разбира се, не спряхме да се разправяме заради подробна дреболия).
Re: Наука и техника за младежта
Съвременна атинска архитектура
Пътят между дома и работата ми минава през няколко хубави квартала, между които Палео и Нео Психико. Напоследък виждам доста нови построики, та реших да заснема някои по-характерни.
Напоследък се налага все повече използването на дърво и метал като декоративни елементи. Във втория случай не винаги става дума само за декорация и/или за конструктивен елемент, а често - за специални конструкции, които осигуряват повече топлина през зимата и по-малко - през лятото. Едни такива се виждат на втората снимка, вляво.
Разбира се, най-естествената е древна "конструкция" в това направление са големи дървета, които си губят листата през зимата, разположени подходящо по пътя на слънчевите лъчи: през лятото те пазят сянка, а през зимата не пречат на слънцето да загрява дома. Проблемът с това решение, е че трябва да се чака доста време, докато пораснат дърветата.
.
Пътят между дома и работата ми минава през няколко хубави квартала, между които Палео и Нео Психико. Напоследък виждам доста нови построики, та реших да заснема някои по-характерни.
Напоследък се налага все повече използването на дърво и метал като декоративни елементи. Във втория случай не винаги става дума само за декорация и/или за конструктивен елемент, а често - за специални конструкции, които осигуряват повече топлина през зимата и по-малко - през лятото. Едни такива се виждат на втората снимка, вляво.
Разбира се, най-естествената е древна "конструкция" в това направление са големи дървета, които си губят листата през зимата, разположени подходящо по пътя на слънчевите лъчи: през лятото те пазят сянка, а през зимата не пречат на слънцето да загрява дома. Проблемът с това решение, е че трябва да се чака доста време, докато пораснат дърветата.
.
Re: Наука и техника за младежта
В името на темата, ще постна някои класически начини за икономия на енергия, които се базират на схемата "по-малко слънце през лятото и повече - през зимата". Ето първите две. По една случайност ние сме приложили втория начин в нашата вила и ползата от него през горещите летни утрини е огромна.
Re: Наука и техника за младежта
Още един прост пасивен начин за автоматично регулиране на топлината зиме - лято.
футбол
Таки написа:Съвременна атинска архитектура
доста стилно - сигурно , защото доскоро , тренер ви беще щваба
Re: Наука и техника за младежта
Прилеп вкъщи
Много неща сме видели, но един заблудил се прилеп в спалнята е нещо ново.. Разхождам се аз в късната вечер из градината, за да видя докъде полива новата ни автоматична поливалка, а изведнаж от верандата дочувам тревожния глас на племеничката Буба:
- Чичо Таки, ела, че имаме прилеп в къщата!
Отивам аз и що да видя .. В спалнята ни се е озовал, Господ знае как, един бая едър прилеп (към 10 см разпереност на крилете), който се върти бързо около лампата (с радиус на полета около 1 м и с 1 оборот в секунда) и нищо не е способно да го отклони от неговата стабилна траектория. Какво ли не опитвахме: гасим лампата, та дано излезе в осветения салон, опитвам се да го отклоня с отворен чадър ... нищо! Накрая Бубка успя да го приземи с голяма бяла хавлия, с която впоследствие го "пое" към по-коректния outdoor space. Естествено, преди неговото освобождаване ( което стана далеч от обсега на някои заинтересовани котки* ), аз заснех възпоменателни фотки. На първата се вижда щастливата Бубка със своя трофей. На втората и третата се вижда самият озъбен трофей, който може да не блести с красота и престиж (оти и кръвопиец), но е, все-пак, един уникален летящ бозайник и отличен пилот, ползващ се с висока навигационна технология!
* Нямаше нужда от тази предпазливост, защото животинката си отлетя бодро от хавлията, без да се доближи изобщо до земята.
.
.
Много неща сме видели, но един заблудил се прилеп в спалнята е нещо ново.. Разхождам се аз в късната вечер из градината, за да видя докъде полива новата ни автоматична поливалка, а изведнаж от верандата дочувам тревожния глас на племеничката Буба:
- Чичо Таки, ела, че имаме прилеп в къщата!
Отивам аз и що да видя .. В спалнята ни се е озовал, Господ знае как, един бая едър прилеп (към 10 см разпереност на крилете), който се върти бързо около лампата (с радиус на полета около 1 м и с 1 оборот в секунда) и нищо не е способно да го отклони от неговата стабилна траектория. Какво ли не опитвахме: гасим лампата, та дано излезе в осветения салон, опитвам се да го отклоня с отворен чадър ... нищо! Накрая Бубка успя да го приземи с голяма бяла хавлия, с която впоследствие го "пое" към по-коректния outdoor space. Естествено, преди неговото освобождаване ( което стана далеч от обсега на някои заинтересовани котки* ), аз заснех възпоменателни фотки. На първата се вижда щастливата Бубка със своя трофей. На втората и третата се вижда самият озъбен трофей, който може да не блести с красота и престиж (оти и кръвопиец), но е, все-пак, един уникален летящ бозайник и отличен пилот, ползващ се с висока навигационна технология!
* Нямаше нужда от тази предпазливост, защото животинката си отлетя бодро от хавлията, без да се доближи изобщо до земята.
.
.
Re: Наука и техника за младежта
2010 Paris Auto Show
Да си пооплакнем очите ...
Laborghini Sesto Elemento
Интересното в този модел е драстичното прилагане на леки материали, поради което теглото е намалено до малко под 1 тон и джаджата набира 0-100 само за 2.5 секунди ! ! Или ускорение 2.8 g ! ! Или шофьор с тегло 70 кг се притиска към седалката със сила около 200 кг ! !
Renault DeZir
Lotus Elite
Honda Insight
Land Rover
Да си пооплакнем очите ...
Laborghini Sesto Elemento
Интересното в този модел е драстичното прилагане на леки материали, поради което теглото е намалено до малко под 1 тон и джаджата набира 0-100 само за 2.5 секунди ! ! Или ускорение 2.8 g ! ! Или шофьор с тегло 70 кг се притиска към седалката със сила около 200 кг ! !
Renault DeZir
Lotus Elite
Honda Insight
Land Rover
Re: Наука и техника за младежта
Таки написа:
Да си пооплакнем очите ...
абе не знам защо, ама тия клаустрофобични свръхускоряващи се консервени кутии не ми хващат хич окото.
дай ми просторно купе с повече светлина, ако може и камина да има..., меки плавни линии и обеми, умерени скорости, никакъв разход на гориво и пр. та да оплакна очите
Re: Наука и техника за младежта
Давам ти:дай ми просторно купе с повече светлина ...
Макар че един Buick е също добро решение ..
Хайде и отпред:
Страница 12 от 13 • 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13
Страница 12 от 13
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите