Big Photo 2011
4 posters
Страница 2 от 2
Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Big Photo 2011
Един малък морски thriller в 5 големи снимки
(Click to zoom 1:1 and go full screen)
Фото 1
Двама рибари решават, че могат да преминат пред нашия ферибот.
Фото 2
По едно време разбират, че това няма да стане и започват десен завой.
Фото 3
Разминаването става на косъм - около 15 метра. С помощта и на ляв завой на ферибота.
На снимката се вижда част от носа на ферибота.
Фото 4
Но типовете са големи непукисти.
Фото 5
Фериботът ги изпраща с една голяма вълна.
(Click to zoom 1:1 and go full screen)
Фото 1
Двама рибари решават, че могат да преминат пред нашия ферибот.
Фото 2
По едно време разбират, че това няма да стане и започват десен завой.
Фото 3
Разминаването става на косъм - около 15 метра. С помощта и на ляв завой на ферибота.
На снимката се вижда част от носа на ферибота.
Фото 4
Но типовете са големи непукисти.
Фото 5
Фериботът ги изпраща с една голяма вълна.
Re: Big Photo 2011
Нощно крайбрежие
(Click to zoom 1:1 and go full screen)
Може би някои не знаят, че най-добрият preset за подобни снимки не е "Night" , а "Fireworks" .
(Click to zoom 1:1 and go full screen)
Може би някои не знаят, че най-добрият preset за подобни снимки не е "Night" , а "Fireworks" .
Re: Big Photo 2011
Препоръка
Тези дни си играя с един чудесен видео редактор - Serif MoviePlus. Използвам пробната Starter Edition, която е free, но мисля да платя в най-скоро време за пълната. Цената е под 50 Евро, което е нищо, предвид богатите възможности и високото качество на програмата. Ако някой се интересува, препоръчвам я кордиално.
Ето едно малко демо:
https://www.youtube.com/watch_popup?v=rNTI0H1qhns&vq=hd720
Тези дни си играя с един чудесен видео редактор - Serif MoviePlus. Използвам пробната Starter Edition, която е free, но мисля да платя в най-скоро време за пълната. Цената е под 50 Евро, което е нищо, предвид богатите възможности и високото качество на програмата. Ако някой се интересува, препоръчвам я кордиално.
Ето едно малко демо:
https://www.youtube.com/watch_popup?v=rNTI0H1qhns&vq=hd720
Re: Big Photo 2011
Детайл от Пионер 5 (Click for 1:1 and go Full Screen)
Иначе завърши един удължен почивник (за мързеливите гърци 15 август е неработен ден) и аз съм отново на трудовия пост. Тази година съм сред августовския security staff - нашата Лаб не остава никога без хора. Ще почивам през септември, когато ще ми гостува и внукът.
Днес на кораба имаше и един пернат пътник, който кацна на най-високото място - единия от радарите - и се вози поне 10 минути. Това ми позволи да му направя един хубав портрет:
Иначе завърши един удължен почивник (за мързеливите гърци 15 август е неработен ден) и аз съм отново на трудовия пост. Тази година съм сред августовския security staff - нашата Лаб не остава никога без хора. Ще почивам през септември, когато ще ми гостува и внукът.
Днес на кораба имаше и един пернат пътник, който кацна на най-високото място - единия от радарите - и се вози поне 10 минути. Това ми позволи да му направя един хубав портрет:
Re: Big Photo 2011
Let's go Macro, with SONY HX100 (1)
Косми на бояджийска четка:
Жълт дунапрен:
(Продължава)
Косми на бояджийска четка:
Жълт дунапрен:
(Продължава)
Re: Big Photo 2011
Let's go Macro, with SONY HX100 (2)
Детайл от монета 1 Евро:
Бял дунапрен:
(Продължава)
Детайл от монета 1 Евро:
Бял дунапрен:
(Продължава)
Re: Big Photo 2011
Let's go Macro, with SONY HX100 (3)
Детайл от банкнота 50 Евро. Тук нещата са много интересни, защото с просто око не се виждат тези "пълнежи". Особено този на гръцкия надпис ΕΥΡΩ, долу вдясно (диагоналите с малки "50") :
Детайл от мартеница:
(Продължава утре)
Детайл от банкнота 50 Евро. Тук нещата са много интересни, защото с просто око не се виждат тези "пълнежи". Особено този на гръцкия надпис ΕΥΡΩ, долу вдясно (диагоналите с малки "50") :
Детайл от мартеница:
(Продължава утре)
Re: Big Photo 2011
Let's go Macro, with SONY HX100 (4)
Черен дамски чорап:
По-фин дамски чорап:
(Продължава)
Черен дамски чорап:
По-фин дамски чорап:
(Продължава)
Re: Big Photo 2011
Измерване на макро-увеличението
Екранът на лаптопа е много подходящ за измерване на максималното увеличение при макро-снимки. Защото:
- Той е плосък.
- Има силна собствена свътлина.
- Предлага 'естествена' измерителна скала.
За целта фотоапаратът трябва да се разположи на минималното възможно (за фокусиране) разстояние до екрана, пред област с бял цвят. Преди това се нагласява максимално възможният размер на изходния файл, който ще се запише в паметта. Хубаво е да се фокусира ръчно, като се ползва нарочният за целта зум - стига да са налични тези екстри.
Файлът се качва в компютъра и се обработва с редактор, като се кропва неговата централна част, при увеличение 1:1. На снимката долу се вижда резултатът за моето SONY HX100 (16 Mp). Всеки пиксел на екрана се състои от 3 правоъгълни части, с червен, зелен и син цвят. Един такъв е подчертан на снимката, до него е показано негово увеличение х4 .
Измерва се широчината на заснетия екранен пиксел в пиксели. Макро-увеличението е равно на тази широчина. За по-точен резултат, аз съм измерил широчината на десет поредни пиксела. Така че моето увеличение е равно на 313/10 = 31.3 . Ако се знае физическият размер на един екранен пиксел, може да се определи и разрешителната способност. При мен размерът на пиксела е 0.254 mm (100 pixels per inch), така че разрешителната способност е равна на 0.254 mm / 31.3 = около 8 микрона. При това се предполага, че оптиката предлага адекватна разрешителна способност, което за не специализирани оптики е вярно само за една малка част около центъра на снимката.
Съгласно горните данни, най-тънките нишки на дамския найлонов чорап, който е показан вляво долу, са с диаметър от порядъка на 15 микрона.
Екранът на лаптопа е много подходящ за измерване на максималното увеличение при макро-снимки. Защото:
- Той е плосък.
- Има силна собствена свътлина.
- Предлага 'естествена' измерителна скала.
За целта фотоапаратът трябва да се разположи на минималното възможно (за фокусиране) разстояние до екрана, пред област с бял цвят. Преди това се нагласява максимално възможният размер на изходния файл, който ще се запише в паметта. Хубаво е да се фокусира ръчно, като се ползва нарочният за целта зум - стига да са налични тези екстри.
Файлът се качва в компютъра и се обработва с редактор, като се кропва неговата централна част, при увеличение 1:1. На снимката долу се вижда резултатът за моето SONY HX100 (16 Mp). Всеки пиксел на екрана се състои от 3 правоъгълни части, с червен, зелен и син цвят. Един такъв е подчертан на снимката, до него е показано негово увеличение х4 .
Измерва се широчината на заснетия екранен пиксел в пиксели. Макро-увеличението е равно на тази широчина. За по-точен резултат, аз съм измерил широчината на десет поредни пиксела. Така че моето увеличение е равно на 313/10 = 31.3 . Ако се знае физическият размер на един екранен пиксел, може да се определи и разрешителната способност. При мен размерът на пиксела е 0.254 mm (100 pixels per inch), така че разрешителната способност е равна на 0.254 mm / 31.3 = около 8 микрона. При това се предполага, че оптиката предлага адекватна разрешителна способност, което за не специализирани оптики е вярно само за една малка част около центъра на снимката.
Съгласно горните данни, най-тънките нишки на дамския найлонов чорап, който е показан вляво долу, са с диаметър от порядъка на 15 микрона.
Re: Big Photo 2011
ClearType technology
Използвам повода - наличието на хубава снимка на екранните пиксели - за да напомня принципа на технологията ClearType, разработена от Microsoft, на която дължим гладкия вид на буквите на екрана.
При старата технология, хоризонталното преместване става пиксел по пиксел, при което една наклонена черна линия се изобразява както в лявата част на картинката. При ClearType технологията се използва наличието на три цветни колонки във всеки пиксел и хоризонталното преместване вече става със стъпки 1/3 по-малки. Ако вземем два съседни пиксела - RGBRGB, при старата технология са възможни две състояния, а при новата - четири:
111000
000111
111000
110001
100011
000111
В средата се вижда по-добре ефектът, получен чрез умаляване и многократно повторение на двете картинки.
Използвам повода - наличието на хубава снимка на екранните пиксели - за да напомня принципа на технологията ClearType, разработена от Microsoft, на която дължим гладкия вид на буквите на екрана.
При старата технология, хоризонталното преместване става пиксел по пиксел, при което една наклонена черна линия се изобразява както в лявата част на картинката. При ClearType технологията се използва наличието на три цветни колонки във всеки пиксел и хоризонталното преместване вече става със стъпки 1/3 по-малки. Ако вземем два съседни пиксела - RGBRGB, при старата технология са възможни две състояния, а при новата - четири:
111000
000111
111000
110001
100011
000111
В средата се вижда по-добре ефектът, получен чрез умаляване и многократно повторение на двете картинки.
Re: Big Photo 2011
Препоръка
На тази снимка се вижда част от екрана на моя телевизор LG 42LE7500. Това е кадър от последния ми филм, посветен на старите коли. Виждам се малко и аз, за да се добие представа за размера на екрана. Този модел може да се намери днес в София за около 1400 лева, което е прекрасна цена за неговите възможности.
http://www.technomarket.bg/products/09080975/reference?product_id=09080975
На тази снимка се вижда част от екрана на моя телевизор LG 42LE7500. Това е кадър от последния ми филм, посветен на старите коли. Виждам се малко и аз, за да се добие представа за размера на екрана. Този модел може да се намери днес в София за около 1400 лева, което е прекрасна цена за неговите възможности.
http://www.technomarket.bg/products/09080975/reference?product_id=09080975
Re: Big Photo 2011
ClearType in further detail
Както вече е било обяснено, технологията ClearType се базира на факта, че всеки пиксел на екрана ни се състои от три малки правоъгълника, подредени хоризонтално в поредица RGB = Red Green Blue = Червено Зелено Синьо. Гениалната идея на програмистите на Microsoft е била да се използва този факт за увеличаване х3 на хоризонталната разрешителна способност.
На моята уникална картинка долу, вие виждате два образа, в едно и също увеличение. Левият образ е снимка от екрана на буквата "А", Times New Roman, 12p. Оригиналният й размер се вижда най-горе вляво. Десният образ е цветното съдържание на пикселите, съставящи тази буква (увеличено копие от screen dump). От пръв поглед е ясно, че левият образ предава по-добре буквата. Това се дължи на "игра" с трите цветни компоненти на всеки пиксел.
От дясната част се вижда, че десните добавки към основната линия са в студени цветове, а левите - в топли. Причината е, че в десните пиксели се почернява най-лявата им част, която е R = Red, а в левите се почернява най-дясната, която е B = Blue.
Отделил съм 5 пиксела от най-горната част на "А", като над всеки от тях съм изписал техните стоиности на R, G и B. Тези стойности варират между 0 (черно) и 255 (най-светло). Важно е да се разбере, че команда за цвета на даден пиксел може да превърне в тъмна област било лявата му част (low R value), било дясната (low B value).
Както вече е било обяснено, технологията ClearType се базира на факта, че всеки пиксел на екрана ни се състои от три малки правоъгълника, подредени хоризонтално в поредица RGB = Red Green Blue = Червено Зелено Синьо. Гениалната идея на програмистите на Microsoft е била да се използва този факт за увеличаване х3 на хоризонталната разрешителна способност.
На моята уникална картинка долу, вие виждате два образа, в едно и също увеличение. Левият образ е снимка от екрана на буквата "А", Times New Roman, 12p. Оригиналният й размер се вижда най-горе вляво. Десният образ е цветното съдържание на пикселите, съставящи тази буква (увеличено копие от screen dump). От пръв поглед е ясно, че левият образ предава по-добре буквата. Това се дължи на "игра" с трите цветни компоненти на всеки пиксел.
От дясната част се вижда, че десните добавки към основната линия са в студени цветове, а левите - в топли. Причината е, че в десните пиксели се почернява най-лявата им част, която е R = Red, а в левите се почернява най-дясната, която е B = Blue.
Отделил съм 5 пиксела от най-горната част на "А", като над всеки от тях съм изписал техните стоиности на R, G и B. Тези стойности варират между 0 (черно) и 255 (най-светло). Важно е да се разбере, че команда за цвета на даден пиксел може да превърне в тъмна област било лявата му част (low R value), било дясната (low B value).
Re: Big Photo 2011
ClearType in further detail (2)
На картинката долу се прави същото сравнение, както и в предишния постинг, само че сега разглеждаме бяла буква на черен фон. Левият образ е снимка от екрана на буквата "А", Times New Roman, 12p. Оригиналният й размер се вижда най-горе вляво. Десният образ е цветното съдържание на пикселите, съставящи тази буква (увеличено копие от screen dump). И тук е ясно, че левият образ предава по-добре буквата. Това се дължи на "игра" с трите цветни компоненти на всеки пиксел.
От дясната част се вижда, че сега, за разлика от предишния случай, десните добавки към основната линия са в по-топли цветове, а левите - в по-студени. Причината е, че сега в десните пиксели се използва предимно най-лявата им част, която е R = Red, а в левите се използва най-дясната, която е B = Blue.
На картинката долу се прави същото сравнение, както и в предишния постинг, само че сега разглеждаме бяла буква на черен фон. Левият образ е снимка от екрана на буквата "А", Times New Roman, 12p. Оригиналният й размер се вижда най-горе вляво. Десният образ е цветното съдържание на пикселите, съставящи тази буква (увеличено копие от screen dump). И тук е ясно, че левият образ предава по-добре буквата. Това се дължи на "игра" с трите цветни компоненти на всеки пиксел.
От дясната част се вижда, че сега, за разлика от предишния случай, десните добавки към основната линия са в по-топли цветове, а левите - в по-студени. Причината е, че сега в десните пиксели се използва предимно най-лявата им част, която е R = Red, а в левите се използва най-дясната, която е B = Blue.
Re: Big Photo 2011
Всяко добиче е овреме информирано, че благосъстоянието му е пропорционално на неговото трудолюбие. Поради което никой от нас, мързеливите нехранимайковци, не може да си позволи дори една средноразмерна яхтичка като тази долу. От което следва, че ний първом трябва дълбоко да се засрамим, а втором да поздравим собствениците на яхтата за тяхната невероятна трудолюбивост, която с порядъци надвишава нашата!
Re: Big Photo 2011
3D анимацията върху паметника на съветската армия
Или "И Кадиев в крак с времето" ..
https://www.youtube.com/watch_popup?v=37RFUuG-7wo&vq=hd720
Или "И Кадиев в крак с времето" ..
https://www.youtube.com/watch_popup?v=37RFUuG-7wo&vq=hd720
Страница 2 от 2 • 1, 2
Страница 2 от 2
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите