AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
+5
chocho
komarKo
Таки
Радомир
ВЕЛЗО
9 posters
Страница 1 от 3
Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
След почти декада форумно битие и половин декада лично участие, човек започва да разбира, че форумът е капан с яки челюсти. Натрупват се наблюдения в областта на психологията, социологията и прагматиката на интернет общуването, които дават храна за солиден размисъл.
Избрах настоящото малко претенциозно заглавие, за да има запомнящо се въздействие и с пълното съзнание, че ако писането потръгне, настоящото може да се превърне във философски очерк, достоен за бащите на класическата либералната мисъл. Във всеки случай, ще има чаршафи и това ще бъде първият систематизиран опит за написване на форумната история от гледна точка на етиката и прагматиката на форумното общуване. Фокусът на темата е хедонизмът, който по аксиома ни е събрал тук. С настоящия очерк, Велзевул ще се постарае да дефинира една неоспорима прагматика на хедонизма, да изведе чистия и рационален принцип на изграждане на щастието посредством общуване във форумите, наследници на форума-майка Медиапул.
Както знаете, етиката не е просто чесане на език или безобидна, абстрактна материя. По естествена необходимост, в темата ще се дават и примери, в които границата между реално и виртуално се размива: ще се постарая никой да не изпищи на умряло, но не давам твърди гаранции. Това е и една лична равносметка след петилетка загубено време и опит за анализ на това как и доколко то е изгубено. Ще бъдат анализирани междуличностните отношения, затова допускам, че на мои приятели и от реалното, като Рино или Виктор ще бъде интересно да хвърлят по едно око. Вероятно ще се стигне до там да обоснова и своето собствено поведение по отношение на тях от една холистична перспектива. Дали ще го приемат или не си е въпрос на тяхна лична воля.
Изобщо, волунтаризмът и картезианския детерминизъм като подходи ще доминират, както подобава за тема, която има за цел да установи диалектическо единство между фундаменталната и практическата насоченост. Интуитивните дедукции ще бъдат впрегнати на равна нога редом с останалия инструментариум за избистряне на общата картина на сложните взаимоотношения, с оглед на това да се избегне деградирането на разсъжденията до един пошъл, изкривен редукционизъм, заложник на формалните доказателствени схеми.
Един поглед през призмата на картезианството не е изцяло в разрез с моите скептични и индетерминистки възгледи, както не е в разрез с интелектуалната честност. Това е силата на диалектичния метод. Един фин логицистичен анализ на фактите в антропологическия им аспект и едни точни дефиниции на феномените могат да дадат силни и по същество необорими аргументи срещу моралния релативизъм и субективизма на мнозина от форумните участници. Всичко това има за цел да разкрие фината механика на идеалната, рационална прагматика на форумното общуване, като обозрим телеологичен обект. Тук е пресечната точка на детерминизма и волунтаризма, да сме живи и здрави...
Терминологията ще въвеждам и дефинирам в процеса на работа. На първо време, като форумен археолог, ще се изкуша да въведа една работна хронология или по-точно хронотипология, която да даде времевата и пространствена рамка, в която ще се ситуира историческия наратив и етическият анализ на събитията. Възприетият подход ще бъде синхроничен, със силни елементи на диахрония там, където се налага историческият наратив да бъде вплетен като нишката на Ариадна в лабиринта на етическите противоречия.
Избрах настоящото малко претенциозно заглавие, за да има запомнящо се въздействие и с пълното съзнание, че ако писането потръгне, настоящото може да се превърне във философски очерк, достоен за бащите на класическата либералната мисъл. Във всеки случай, ще има чаршафи и това ще бъде първият систематизиран опит за написване на форумната история от гледна точка на етиката и прагматиката на форумното общуване. Фокусът на темата е хедонизмът, който по аксиома ни е събрал тук. С настоящия очерк, Велзевул ще се постарае да дефинира една неоспорима прагматика на хедонизма, да изведе чистия и рационален принцип на изграждане на щастието посредством общуване във форумите, наследници на форума-майка Медиапул.
Както знаете, етиката не е просто чесане на език или безобидна, абстрактна материя. По естествена необходимост, в темата ще се дават и примери, в които границата между реално и виртуално се размива: ще се постарая никой да не изпищи на умряло, но не давам твърди гаранции. Това е и една лична равносметка след петилетка загубено време и опит за анализ на това как и доколко то е изгубено. Ще бъдат анализирани междуличностните отношения, затова допускам, че на мои приятели и от реалното, като Рино или Виктор ще бъде интересно да хвърлят по едно око. Вероятно ще се стигне до там да обоснова и своето собствено поведение по отношение на тях от една холистична перспектива. Дали ще го приемат или не си е въпрос на тяхна лична воля.
Изобщо, волунтаризмът и картезианския детерминизъм като подходи ще доминират, както подобава за тема, която има за цел да установи диалектическо единство между фундаменталната и практическата насоченост. Интуитивните дедукции ще бъдат впрегнати на равна нога редом с останалия инструментариум за избистряне на общата картина на сложните взаимоотношения, с оглед на това да се избегне деградирането на разсъжденията до един пошъл, изкривен редукционизъм, заложник на формалните доказателствени схеми.
Един поглед през призмата на картезианството не е изцяло в разрез с моите скептични и индетерминистки възгледи, както не е в разрез с интелектуалната честност. Това е силата на диалектичния метод. Един фин логицистичен анализ на фактите в антропологическия им аспект и едни точни дефиниции на феномените могат да дадат силни и по същество необорими аргументи срещу моралния релативизъм и субективизма на мнозина от форумните участници. Всичко това има за цел да разкрие фината механика на идеалната, рационална прагматика на форумното общуване, като обозрим телеологичен обект. Тук е пресечната точка на детерминизма и волунтаризма, да сме живи и здрави...
Терминологията ще въвеждам и дефинирам в процеса на работа. На първо време, като форумен археолог, ще се изкуша да въведа една работна хронология или по-точно хронотипология, която да даде времевата и пространствена рамка, в която ще се ситуира историческия наратив и етическият анализ на събитията. Възприетият подход ще бъде синхроничен, със силни елементи на диахрония там, където се налага историческият наратив да бъде вплетен като нишката на Ариадна в лабиринта на етическите противоречия.
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
ХРОНОЛОГИИ И ХРОНОТИПОЛОГИИ 1
Тук предлагам една макрохронология на междуфорумната история с четири периода:
1. АРХАИЧЕН: Най-стария форум на медиапул от 2001, основаването на ДСБ и оформянето на ядрото участници с най-дълъг стаж.
2. ПРЕДКЛАСИЧЕСКИ: Форумът, доминиран от двете партии: Таверната и Механата - златният век на Медиапул до Първата модерация.
3. КЛАСИЧЕСКИ: Първите две модерации, и първата вълна колонизация на нови пространства от дисиденти в изгнание.
4. ПОСТКЛАСИЧЕСКИ: Третата модерация и втората вълна на колонизация.
Ето и една условна хронотипология на форумните пространства. Тя е изградена според акустиката на основното противопоставяне във форумното общуване - т.е. според това доколко в даденото пространство отеква основното съперничество между партиите на Таверната и Легиона с неформални лидери Боян Д. и Таки.
1. ЦЕНТЪР - М-пул и Свободните
2. БЛИЗКА ПЕРИФЕРИЯ - Нюропол, Свободните и Безпризорните
3. ДАЛЕЧНА ПЕРИФЕРИЯ - Де зората, Приятели
И така, зададохме форумната рамка, но помнете - зад форумите има живи хора, които пишат от компютрите в своите домове, имат приятели, колеги и роднини, карат се и се сдобряват, срещат се, ходят на излети или се напиват, карат се и се сдобряват, или пътищата им се разделят, а може и да доносничат един за друг. Целта е тези връзки да бъдат всестранно осветени, така че на тази тема да могат да се позовават форумните историци. Ще цитирам факти от реалното. Затова ако например цитирам семинара в с. Дръмша, излета на Мусала или гостуването на Хайката и нейна приятелка в Атина, моля ако объркам имена, дати или факти, да бъда поправян своевременно с оглед регистриране на историческата истина, а не да бъда нападан, саботаран или шантажиран заради дейността си на форумен историк. Мисля, че ще излезнат интересни неща, по които да се ориентираме и занапред в действията и общуването си.
Улавяте ли клопката?
Целта, както казах е изработване на исторически наратив, съпроводен с етичен анализ, който да послужи за изработване на рационален модел за прагматика на форумното общуване. Далеч не беззъба цел
1. АРХАИЧЕН: Най-стария форум на медиапул от 2001, основаването на ДСБ и оформянето на ядрото участници с най-дълъг стаж.
2. ПРЕДКЛАСИЧЕСКИ: Форумът, доминиран от двете партии: Таверната и Механата - златният век на Медиапул до Първата модерация.
3. КЛАСИЧЕСКИ: Първите две модерации, и първата вълна колонизация на нови пространства от дисиденти в изгнание.
4. ПОСТКЛАСИЧЕСКИ: Третата модерация и втората вълна на колонизация.
Ето и една условна хронотипология на форумните пространства. Тя е изградена според акустиката на основното противопоставяне във форумното общуване - т.е. според това доколко в даденото пространство отеква основното съперничество между партиите на Таверната и Легиона с неформални лидери Боян Д. и Таки.
1. ЦЕНТЪР - М-пул и Свободните
2. БЛИЗКА ПЕРИФЕРИЯ - Нюропол, Свободните и Безпризорните
3. ДАЛЕЧНА ПЕРИФЕРИЯ - Де зората, Приятели
И така, зададохме форумната рамка, но помнете - зад форумите има живи хора, които пишат от компютрите в своите домове, имат приятели, колеги и роднини, карат се и се сдобряват, срещат се, ходят на излети или се напиват, карат се и се сдобряват, или пътищата им се разделят, а може и да доносничат един за друг. Целта е тези връзки да бъдат всестранно осветени, така че на тази тема да могат да се позовават форумните историци. Ще цитирам факти от реалното. Затова ако например цитирам семинара в с. Дръмша, излета на Мусала или гостуването на Хайката и нейна приятелка в Атина, моля ако объркам имена, дати или факти, да бъда поправян своевременно с оглед регистриране на историческата истина, а не да бъда нападан, саботаран или шантажиран заради дейността си на форумен историк. Мисля, че ще излезнат интересни неща, по които да се ориентираме и занапред в действията и общуването си.
Улавяте ли клопката?
Целта, както казах е изработване на исторически наратив, съпроводен с етичен анализ, който да послужи за изработване на рационален модел за прагматика на форумното общуване. Далеч не беззъба цел
Последната промяна е направена от ВЕЛЗО на Пон 10 Май 2010, 00:16; мнението е било променяно общо 1 път
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
BIOI - форумни портрети
Ще отида дори още по-далеч. Редом с историческия наратив и конкретните етични казуси, ще се опитам да картотекирам никовете и тяхното поведение. Пардон: хората зад никовете и тяхното поведение. Тук вече, има опасност да ме изядат, но всяко нещо по реда си. Запазвам си правото на субективна характеристика, и по мой вкус да порицая или възхваля даден участник за това или онова, което е направил - както във виртуалното, така и в реалното. Всъщност, защо само аз? Всеки е свободен да го направи в темата.
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
ХЕДОНИЗМЪТ - ФУНДАМЕНТ НА ЕТИКАТА
Нека дефинирам основното понятие в тази тема: стремежът към щастие. Той е присъщ и изначален за всички човешки същества и присъства като водещ принцип в съществуването на всеки един от нас. Ние трябва да го изведем на рационална и прагматична основа, за да се приближим най-пълно до щастието. С други думи, трябва да осъзнаем стремежа към щастие в нас и да проверим неговата осъществимост - хедонизмът на отшелника например е лишен от прагматизъм, защото той отлага щастието за след смъртта. Този пример е добра илюстрация защо хедонизмът трябва да е поставен на прагматична основа.
... редактирано от ВЕЛЗО в знак на добра воля
Целта е ясна: по-малко фрустрации, за сметка на това, реалистични и постижими цели като предпоставка за щастие. Надявам се, примерът е ясен.
... редактирано от ВЕЛЗО в знак на добра воля
Целта е ясна: по-малко фрустрации, за сметка на това, реалистични и постижими цели като предпоставка за щастие. Надявам се, примерът е ясен.
Последната промяна е направена от ВЕЛЗО на Вто 11 Май 2010, 19:57; мнението е било променяно общо 1 път
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
КАТЕГОРИЧЕСКИЯТ ИМПЕРАТИВ НА КАНТ (форумна деонтология 1)
Категорическият императив се състои в това да не се използват лоши средства, за постигане на цел, разглеждана като добра. С други думи, целта не оправдава средствата.
Тъй като понятието е фундаментално за съвременната рационална етика, маркирам го така, че да мога да се позовавам на него при по-нататъчните си размишления.
Тъй като понятието е фундаментално за съвременната рационална етика, маркирам го така, че да мога да се позовавам на него при по-нататъчните си размишления.
Последната промяна е направена от ВЕЛЗО на Пон 10 Май 2010, 07:03; мнението е било променяно общо 1 път
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
BIOI:
... редактирано от ВЕЛЗО в знак на добра воля
Последната промяна е направена от ВЕЛЗО на Вто 11 Май 2010, 19:58; мнението е било променяно общо 1 път
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
BIOI: pheras aka aleph 1 (И. Й.)
... редактирано от ВЕЛЗО в знак на добра воля
Последната промяна е направена от ВЕЛЗО на Вто 11 Май 2010, 19:59; мнението е било променяно общо 1 път
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
cаse study: протести в Гърция в снимки
Ако решим да поставим на прагматична основа форумното общуване, ще намерим достатъчно основание да приемем, че то е свързано повече с нуждата от намиране на общи идеи, отколкото с нуждата от губене на време и в по-голяма степен с желанието за завързване на приятелски контакти, отколкото с деструктивното влечение към обидата и псувнята. Форумното вербално насилие е канализирано и се разменя между двете класическите партии: Таверната и Легиона. То представлява фактор, способстващ за укрепването на груповата идентичност.
Казус: поведението на Ферас в частта му, касаещо темата Протести в Гърция в снимки е преднамерено вулгарно, демонстративно и предизвикателно. То очевидно не е свързано с търсене на приятели в този форум, а представлява атака срещу домакина в контекста на гръцката криза.
Възможно тълкувание:
1. С голяма доза сигурност, Ферас се слага на бившите си дружки Игъл и Боян, евентуално потготвяйки завръщането си в орбитата на Медиапул. Форумът на Медиапул в момента е рупор на антигръцки настроения. Това поведение не е възприето с оглед на сближаване с тукашните членове и има единствено за цел да обиди Таки (форумен тероризъм), за да се хареса на Боян Д.
2. Това е израз на наивна антигръцка фрустрация, на обидата на ощетения данъкоплатец, която е неподправена и не визира Медиапул. Това поведение цели да сенсибилизира тукашните членове относно гръцките злоупотреби, както и по отношение на личността на Таки, без да визира Игъл и Боян Д.
Заключение: това е израз на наивна фрустрация, която обаче визира М-пул.
Първо, атаката е типологически сходна с изстъпленията по гръцката тема в М-пул. Това подсказва, че тя е демонстрация на лоялност към определен фактор извън форума ("не ми пука какво си мислиш за мен, ти, мързелив византиецо, менте учен и син на антифашиста-терорист Критидис") и не е насочена към тукашните форумни членове. Обидата към Таки е просто форма на четка към Боян Д.
Второ, Боян Д. го коментира, давайки директни податки, че е простил дезавуирането на сегашния режим в М-пул ("алеф отново пусна фугасна граната в Клоаката").
С други думи, поведението на Ферас няма за цел да основе антигръцка школа тук, а изкупува стара вина пред други хора, разбирай Боян Д., които четат внимателно този форум.
Казус: поведението на Ферас в частта му, касаещо темата Протести в Гърция в снимки е преднамерено вулгарно, демонстративно и предизвикателно. То очевидно не е свързано с търсене на приятели в този форум, а представлява атака срещу домакина в контекста на гръцката криза.
Възможно тълкувание:
1. С голяма доза сигурност, Ферас се слага на бившите си дружки Игъл и Боян, евентуално потготвяйки завръщането си в орбитата на Медиапул. Форумът на Медиапул в момента е рупор на антигръцки настроения. Това поведение не е възприето с оглед на сближаване с тукашните членове и има единствено за цел да обиди Таки (форумен тероризъм), за да се хареса на Боян Д.
2. Това е израз на наивна антигръцка фрустрация, на обидата на ощетения данъкоплатец, която е неподправена и не визира Медиапул. Това поведение цели да сенсибилизира тукашните членове относно гръцките злоупотреби, както и по отношение на личността на Таки, без да визира Игъл и Боян Д.
Заключение: това е израз на наивна фрустрация, която обаче визира М-пул.
Първо, атаката е типологически сходна с изстъпленията по гръцката тема в М-пул. Това подсказва, че тя е демонстрация на лоялност към определен фактор извън форума ("не ми пука какво си мислиш за мен, ти, мързелив византиецо, менте учен и син на антифашиста-терорист Критидис") и не е насочена към тукашните форумни членове. Обидата към Таки е просто форма на четка към Боян Д.
Второ, Боян Д. го коментира, давайки директни податки, че е простил дезавуирането на сегашния режим в М-пул ("алеф отново пусна фугасна граната в Клоаката").
С други думи, поведението на Ферас няма за цел да основе антигръцка школа тук, а изкупува стара вина пред други хора, разбирай Боян Д., които четат внимателно този форум.
Последната промяна е направена от ВЕЛЗО на Пон 10 Май 2010, 06:21; мнението е било променяно общо 1 път
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
политикономическа дигресия по гръцката криза
Всъщност, ще ми се да вметна някои разсъждения по повод финансовото състояние на гръцката икономика и произтичащата от това криза.
1. Касае се за дефект на еврозоната. Както писах и другаде, свръхзадлъжняването на гръцката икономика е феномен на последното десетилетие и е свързан със загубата на суверенитет на държавата в областта на паричната политика, откъдето невъзможността държавата да регулира пазара на финансови услуги на своя територия. Губейки възможността да емитира парични знаци, тя на практика изтърва юздите на кредитната си система. Стремежът към облагодетелстване у всеки един икономически субект води до свръхпотребление на кредити, явление, което националната банка не е в състояние да регулира директно в степента в която би могла да го прави, ако емитираше собствена валута. Банковите системи са консервативни и има различни банкови традиции и законодателства. В този смисъл, пренастройването е трудно, а координацията между дадена национална банка и ЕЦБ далеч не е даденост.
2. Твърденията, че някой бърка в джоба на данъкоплатеца са в известна степен наивни. Финансовата реалност е по-сложна. Става дума за виртуални пари, които никога няма да бъдат отпечатани. Те се базират на някакви оценки за реалната икономика, кошници и пр., които също са виртуални: по данни на фиска, на националната статистика и т.н. Този безпрецедентен заем от 100 милиарда евро означава само едно: за гърците добрите дни минаха, занапред ще се стяга колана и ще се живее по-скромно.
Всъщност, това е закономерно конвергентно явление и далеч не означава, че гърците бъркат в джоба на европейския данъкоплатец. Напротив, точно обратното. Вече спират да бъркат в него, защото под формата на международен заем им е начислен дълг, който агрегира досегашните задължения и с чийто размер гръцката икономика ще следва да се съобразява занапред. Един вид, задълженията на гръцката икономика започват дълъг процес на трансформация или преструктуриране.
Може би звучи малко езуитско това изкривяване на пространствено-времевите рамки, затова ще направя едно допълнително уточнение. Ако под влияние на закономерния стремеж за облагодетелстване, гръцката икономика по спекулативен начин е усвоила максимален обем кредити - за сметка на другите икономики на еврозоната - през последното десетилетие, което е довело до сегашните нива задлъжнялост, това означава единствено, че тези икономики имат спекулативния ресурс да отдадат известен излишък на Гърция. Пак припомням, че пространствено-времевата рамка е изкривена за целите на настоящото обяснение. Както знае всеки съзнателен данъкопратец, в счетоводството, всичката тяга е по инерция
1. Касае се за дефект на еврозоната. Както писах и другаде, свръхзадлъжняването на гръцката икономика е феномен на последното десетилетие и е свързан със загубата на суверенитет на държавата в областта на паричната политика, откъдето невъзможността държавата да регулира пазара на финансови услуги на своя територия. Губейки възможността да емитира парични знаци, тя на практика изтърва юздите на кредитната си система. Стремежът към облагодетелстване у всеки един икономически субект води до свръхпотребление на кредити, явление, което националната банка не е в състояние да регулира директно в степента в която би могла да го прави, ако емитираше собствена валута. Банковите системи са консервативни и има различни банкови традиции и законодателства. В този смисъл, пренастройването е трудно, а координацията между дадена национална банка и ЕЦБ далеч не е даденост.
2. Твърденията, че някой бърка в джоба на данъкоплатеца са в известна степен наивни. Финансовата реалност е по-сложна. Става дума за виртуални пари, които никога няма да бъдат отпечатани. Те се базират на някакви оценки за реалната икономика, кошници и пр., които също са виртуални: по данни на фиска, на националната статистика и т.н. Този безпрецедентен заем от 100 милиарда евро означава само едно: за гърците добрите дни минаха, занапред ще се стяга колана и ще се живее по-скромно.
Всъщност, това е закономерно конвергентно явление и далеч не означава, че гърците бъркат в джоба на европейския данъкоплатец. Напротив, точно обратното. Вече спират да бъркат в него, защото под формата на международен заем им е начислен дълг, който агрегира досегашните задължения и с чийто размер гръцката икономика ще следва да се съобразява занапред. Един вид, задълженията на гръцката икономика започват дълъг процес на трансформация или преструктуриране.
Може би звучи малко езуитско това изкривяване на пространствено-времевите рамки, затова ще направя едно допълнително уточнение. Ако под влияние на закономерния стремеж за облагодетелстване, гръцката икономика по спекулативен начин е усвоила максимален обем кредити - за сметка на другите икономики на еврозоната - през последното десетилетие, което е довело до сегашните нива задлъжнялост, това означава единствено, че тези икономики имат спекулативния ресурс да отдадат известен излишък на Гърция. Пак припомням, че пространствено-времевата рамка е изкривена за целите на настоящото обяснение. Както знае всеки съзнателен данъкопратец, в счетоводството, всичката тяга е по инерция
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
Велзо, да умееш да боравиш с езика и да имаш нещо за казване са две съвсем различни достойнства.
Клюките и предизвиканият ексхибиционизъм, дори облечени в псевдо-научна форма, си остават само едни полюции на общия форумен фон. Да не говорим, че аксиомата ти за хедонизма отхърля по най-арогантен начин личното право на пишещите да следват други етични норми.
Като те сърбят толкоз много пръстите, пробвай да пишеш офлайн и да публикуваш 24 часа по-късно, след поне едно прочитане.
Клюките и предизвиканият ексхибиционизъм, дори облечени в псевдо-научна форма, си остават само едни полюции на общия форумен фон. Да не говорим, че аксиомата ти за хедонизма отхърля по най-арогантен начин личното право на пишещите да следват други етични норми.
Като те сърбят толкоз много пръстите, пробвай да пишеш офлайн и да публикуваш 24 часа по-късно, след поне едно прочитане.
Радомир-
Брой мнения : 121
Registration date : 07.11.2007
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
Радомир написа:Велзо, да умееш да боравиш с езика и да имаш нещо за казване са две съвсем различни достойнства.
Клюките и предизвиканият ексхибиционизъм, дори облечени в псевдо-научна форма, си остават само едни полюции на общия форумен фон. Да не говорим, че аксиомата ти за хедонизма отхърля по най-арогантен начин личното право на пишещите да следват други етични норми.
Като те сърбят толкоз много пръстите, пробвай да пишеш офлайн и да публикуваш 24 часа по-късно, след поне едно прочитане.
Кое по-конкретно те притеснява? Ако ми посочиш точка по точка, ще съм ти благодарен
Що се отнася до плурализма на етичните норми: аз не мога да забраня никому да си изповядва своите, затова се ограничавам само с анализ на тяхната прагматика.
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
BIOI: - глас от телевизора
... редактирано от ВЕЛЗО в знак на добра воля
Последната промяна е направена от ВЕЛЗО на Вто 11 Май 2010, 20:00; мнението е било променяно общо 1 път
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
Виж, Ферас има какво да каже, поради което не е коментиран от Радомир:Велзо, да умееш да боравиш с езика и да имаш нещо за казване са две съвсем различни достойнства. (Радомир към Велзо)
Радвам се, Критидис, да видя в какво се е превърнал форумът ти - в подобие на теб:
Остава ми да гадая дали горната снимка е част от "общия форумен фон", или и тя е полюцийка, но мъничка и симпатична някак си ...
Последната промяна е направена от Таки на Пон 10 Май 2010, 07:12; мнението е било променяно общо 1 път
re: pheras
Ъхъ.
Аз обаче го коментирам, не за да ти се слагам, както изглежда смята Дамянов
Възмущавам се сериозно и давам обосновка защо критикувам Ферас, независимо от това, че преди две години време сме се срещали неколкократно в града и сме се черпили и дискутирали с подчертано удоволствие.. Моралният избор е доста труден понякога
Аз обаче го коментирам, не за да ти се слагам, както изглежда смята Дамянов
Възмущавам се сериозно и давам обосновка защо критикувам Ферас, независимо от това, че преди две години време сме се срещали неколкократно в града и сме се черпили и дискутирали с подчертано удоволствие.. Моралният избор е доста труден понякога
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
Щом Дамянов "смята" нещо за този форум, значи със сигурност важи обратното. Но мен ме интересува много повече мнението на днешните съфорумци, а не на бившите.Аз обаче го коментирам, не за да ти се слагам, както смята Дамянов.
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
Таки написа:Но мен ме интересува много повече мнението на днешните съфорумци, а не на бившите.
Мене като автор на темата, със сигурност не по-малко.
Таки написа:Щом Дамянов "смята" нещо за този форум, значи със сигурност важи обратното.Аз обаче го коментирам, не за да ти се слагам, както смята Дамянов.
Аз със сигурност не бих му отрекъл изцяло способността за преценка. Но пък и не смятам също така, че е напълно лишен от манипулативни качества на ума.
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
Когато слагах кавички в "смята", аз имах предвид точно това. "Смятам" означава "смятам едно, а пиша друго" = "лъжа съзнателно".
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
Таки написа:Виж, Ферас има какво да каже, поради което не е коментиран от Радомир:Велзо, да умееш да боравиш с езика и да имаш нещо за казване са две съвсем различни достойнства. (Радомир към Велзо)
Радвам се, Критидис, да видя в какво се е превърнал форумът ти - в подобие на теб:
Остава ми да гадая дали горната снимка е част от "общия форумен фон", или и тя е полюцийка, но мъничка и симпатична някак си ...
отзад напред:
да, снимката е мъничка полюцийка, не особено симпатична
и да, съгласен съм с Радомир, с ентусиазирания си графомански порив ВЕЛЗО е на път да наводни форума,
трябва да поканим госпожите Емел Етем и Кристалина Георгиева да помагат
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
Аз пък мога да се съглася с теб, но не и с Радомир. Защото той не прилага един и същ аршин за Велзо и Ферас.и да, съгласен съм с Радомир, с ентусиазирания си графомански порив ВЕЛЗО е на път да наводни форума, ...
Ако път една снимка струва колкото 1000 думи, то със своите 100 снимки от гръцките безредици, Ферас е създал не наводнение, а потоп! Ни Кристалина, ни Емел могат да помогнат - само чичко Ной !
М-пул в архаичният период: outline
С настоящия фиш започвам форумният исторически наратив. Фишът е фактографски беден. Започваме с годината 2001. Има участници като Боабаб, Реалистка и Ригас, Гес Ху, чочо и Беролина, които могат да кажат повече за този период. Велзевул обаче не е измежду тях. Това е форумният dreamtime: началото на времето, когато заекът срещнал костенурката. Това е периодът, когато се основава дискусионния клуб "Диалог", довел до основаването на ДСБ. Боабабът пръв формулирал идеята, а демиургът Дамянов й придал плът, като на един учредителен конгрес в УАСГ произнесъл сакралното Слово: "Г-н Костов, кажете две думи: Основавам Партия". И духът напуснал тялото.
Мнозина от участниците в този архаичен най-стар форум вече не участват в дъщерните на Медиапул, но и обратното е вярно: не всички сегашни участници са присъствали тогава. Форумните архиви от онова време са заличени и не можем да стигнем до святая светих на форумния Мит на сътворението: форумните скрижали, предшествали основаването на ДСБ.
Мнозина от участниците в този архаичен най-стар форум вече не участват в дъщерните на Медиапул, но и обратното е вярно: не всички сегашни участници са присъствали тогава. Форумните архиви от онова време са заличени и не можем да стигнем до святая светих на форумния Мит на сътворението: форумните скрижали, предшествали основаването на ДСБ.
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
komarKo написа:ВЕЛЗО, не митотворствай!
Ми разкажи ти какво е ставало по онова време
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
ВЕЛЗО написа:komarKo написа:ВЕЛЗО, не митотворствай!
Ми разкажи ти какво е ставало по онова време
к`вото става и сега - неколцина си почесват клавиатурките
останалото са финтифлюшки
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
komarKo написа:ВЕЛЗО написа:komarKo написа:ВЕЛЗО, не митотворствай!
Ми разкажи ти какво е ставало по онова време
к`вото става и сега - неколцина си почесват клавиатурките
останалото са финтифлюшки
Верно бе - аз тогава навъртах по 70-на хиляди км годишно, та си почесвах клавиатурката от време на време... Но определено беше по-интересен период - поне откъм брой участници
Re: AN ESSAY ON THE PRINCIPLE OF HEDONISM: форумна памет и етика
komarKo написа:ВЕЛЗО написа:komarKo написа:ВЕЛЗО, не митотворствай!
Ми разкажи ти какво е ставало по онова време
к`вото става и сега - неколцина си почесват клавиатурките
останалото са финтифлюшки
Да, но на сайта на ДСБ по едно време пишеше...
ВЕЛЗО- Брой мнения : 597
Registration date : 11.03.2010
Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» Коледа - Нова Година
» Вицове
» Новини от Италия
» Новини от България 4
» Happy hour - 17.00 - 18.00 4asut na snoBa (2)
» Вицове
» Новини от Италия
» Новини от България 4
» Happy hour - 17.00 - 18.00 4asut na snoBa (2)
Страница 1 от 3
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите